Prensese ‘düğün cini’ soruşturması

Posted by

Ticaretle ilgili bağlamlarda kraliyet unvanını kullanma izni olmayan Norveç Prensesi Märtha Louise’in gelecek ay yapılacak düğünü için hazırlanan alkollü içkinin üzerine kendisine ‘Prenses’ olarak atıfta bulunulması tartışma yarattı. ABD’li iş insanı Durek Verrett ile ağustos ayında Norveç’te düzenlenecek 4 günlük bir düğünle evlenecek olan Louise, iki yıl önce kraliyet görevlerini bırakma kararı almıştı. Bunun üzerine babası Kral 5’inci Harald, kızının kraliyet unvanını korumasına izin vermiş, ancak kraliyet üyesi rolü ile ticari faaliyetleri arasında net bir ayrım gözetmesini istemişti. Bu net ayrıma, kraliyet unvanını ticaretle ilgili faaliyetlerinde kullanmaması da vardı.

‘PRENSES VE NİŞANLISI, TASARIM SÜRECİNE KATILDI’

The Guardian gazetesinin aktardığına göre, Norveç Prensesi Märtha Louise’in düğünü için hazırlanan cin konusunda ‘daha önce söylenenden daha müdahil olduğu’ iddia edildi. Louise, şişenin üzerinde ‘prenses’ unvanının yazması sebebiyle eleştirilirken, sağlık yetkilileri de çift hakkında soruşturma başlattı. Cin şişesinin üzerinde, “Bu cini, Prenses Märtha Louise ve Durek Verrett’in Ağustos 2024’te Geiranger’deki düğünü için hazırladık” ifadeleri kullanıldı. Prensesin sözcülerinden Carina Scheele Carlsen, ‘prenses’ unvanının metne eklenmesinin ‘hata’ olduğunu ve daha sonra hazırlanacak şişelerden çıkarılacağını söylemişti. Ancak, Norveç’teki sağlık yetkililerine cin üreticisi Oslo Håndverksdestilleri (OHD) tarafından gönderilen bir mektup, bunun gerçeği yansıtmıyor olabileceğini gösterdi.

Aftenposten gazetesinin gördüğünü ifade ettiği bir mektuba göre, çift, cinin üzerindeki etiketin tasarlanması sürecine de katılmıştı. Üretici, düğünleri için cin üretme ve açık pazarda satma fikrinin prensese ait olduğunu anlattı. 15 Temmuz tarihli mektupta, hem gelinin hem de damadın şişelerin üzerindeki metnin tasarımına dahil olduğu belirtildi. Şirket, cinin düğünde satışa çıkarılması konusunda da anlaşmaya varıldığını belirtti. Norveç Sağlık Müdürlüğü, konuyu incelediklerini teyit ederek, bunun ‘alkollü içkilerin reklamının yapılmasına yönelik yasağa uyumu izleme görevinin parçası’ olduğunu kaydetti. Müdürlük, haberde bahsi geçen mektubun kendilerine ulaştığını da teyit etti.

(DIŞ HABERLER SERVİSİ)

Leave a Reply

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir